آموزش برنامه نویسی سی ان سی

آموزش دستگاه cnc

 

فناوری smooth اصطلاحی برای مازاک (فلورانس، کنتاکی) برای توصیف مفهوم جدید آن در زمینه برنامه نویسی

و کنترل ابزارهای پیچیده و دستگاه cnc چند محوری می باشد.

 Smooth Technology یک بسته کامل از واحد کنترل، سخت افزار و سیستم فرمان بر است. این سیستم برای راحت تر کردن فرایند تولید در دستگاه cnc مورد استفاده قرار می گیرد.تمام این اجزای مهندسی برای همکاری با یکدیگر برای افزایش کارایی، سرعت و ارگونومی طراحی شده اند. این مفهوم شامل برنامه نویسی، نصب، عملیات حذف واقعی فلز، اتوماسیون یکپارچه و نظارت از طریق جمع آوری و انتقال داده های عملکردی است.

مهم ترین جزء بسته نرم افزاری Smooth Technology، قطعه جدیدی به نام Mazatrol SmoothX CNC است. مازاک با استفاده از این cnc می گوید که سرعت کنترل را نسبت به نسل قبل افزایش داده است.

گفته می شود که این پیشرفت، زمان ماشینکاری را کاهش داده و عملیاتی مانند ماشینکاری کامل پنج محور و ماشینکاری پیچیده را بهبود بخشیده است.

توابع جدید کنترل عبارتند از: جابجایی هوشمند (برای حفظ زاویه درگیری ابزار)، کنترل زاویه بدون درز (برای جلوگیری از دفن یک برش دهنده در هنگام ورود به گوشه ۹۰ درجه) و تنظیم زمان واقعی (برای بهینه سازی پارامتر برجستگی هنگام بارگذاری ناهموار ابزار)

برنامه نویسی برای دستگاه cnc

در قسمت برنامه نویسی، توابع نرم افزاری جدید عبارتند از Quick Mazatrol، Quick EIA و شبیه سازی سه بعدی کامل پنج محوره. Neil Desrosiers، مهندس نرم افزار و توسعه دهنده در Mazak، Quick Mazatrol را به عنوان ترکیبی از ادغام یک سیستم CAM و برنامه نویسی مکالمه ای توصیف می کند.

فروشگاه ها اکنون قادر به استفاده از یک مدل قدرتمند برای به دست آوردن هندسه های مختلف هستند، اما هنوز هم برنامه ریزی این بخش به صورت مکالمه ای است.

این بدان معنی است که با استفاده از تکنولوژی Smooth، کاربران مجبور نیستند بدانند چگونه از یک سیستم CAM برای کار با یک مدل CAD جامع برای ایجاد برنامه استفاده کنند.

EIA سریع کاربران را قادر می سازد که به سرعت هر مسیر ابزاری را قبل از اجرای برنامه تولید کنند و آن را با شبیه سازی کامل ببینند. به گفته آقای Desrosiers، راز نهفته در پشت سرعت شبیه سازی EIA سریع این است که این نرم افزار با استفاده از تکنولوژی گرافیکی پیشرفته، همان نوعی که برای تولید گرافیک برای سیستم های بازی های امروز استفاده می شود کار می کند. Mazak همچنین این گرافیک پیشرفته را به عملکرد شبیه سازی سه بعدی برای بررسی خطاها و تداخل دستگاه اعمال کرده است. این شبیه سازی واقع گرایانه و دقیق از همان پارامترهای حرکت ماشین در ماشین های مدل Mazak واقعی استفاده می کند.

تابع عملکردی دیگر، View Surf، به زودی به نرم افزار اضافه خواهد شد. این ویژگی برنامه نویس را قادر می سازد که کد G را سریعتر و دقیق تر تجزیه و تحلیل کند که با مشخص کردن سریع خط دقیق کد خطا اتفاق می افتد.

در زمینه ارتباط کاربر با دستگاه cnc، قابلیت کنترل جدید دارای صفحه نمایش لمسی چند منظوره است که در یک صفحه نمایش تمام داده های مهم را به اپراتورها ارائه می کند.

این کار کاربر را قادر می سازد از صفحه اصلی به هر منطقه یا بخش دیگر دروندستگاه cnc بروند. آنها می توانند از نوک انگشت خود برای چرخش، زوم و یا مشاهده ۳ بعدی اجزای ماشینکاری استفاده کنند.

کاربران می توانند یک منطقه از صفحه در برنامه کد نمایش داده شده برنامه G را به حرکت در بیاورند. ناوبری آن بسیار شبیه به استفاده از یک دستگاه ساده است.

تفاوت کنسول های دستگاه cnc

کنسول های SmoothX Mazatrol هم اندازه با بقیه دستگاه ها هستند. در گذشته، بسته به تعداد دکمه ها، گزینه ها و ویژگی های مورد نیاز ماشین، دستگاه های کنترل بزرگتر یا کوچکتر بودند. کنترل های جدید یک بانک مشترک از دکمه ها دارند که باعث می شود اپراتورها به راحتی از یک دستگاه Mazak به بعدی حرکت کنند.

برای عملکرد دیجیتالی تولید، Smooth Technology از MTConnect پشتیبانی می کند و شامل یک NC Data Library و یک رابط اترنت به یک کتابخانه از توابع دسترسی به داده ها برای برنامه نویسان می باشد که در صورت تمایل به نوشتن نرم افزار برای برقراری ارتباط با دستگاه از طریق شبکه اترنت قابل استفاده می باشد.

این همچنین به این معنی است که ماشین ها می توانند یک آداپتور MTConnect داشته باشند و کاربران می توانند داده ها را از دستگاه cnc جمع آوری کنند.